Безперервна самоосвіта - шлях до успіху
Навчаємося впродовж усього життя
Вчимося швидше наших студентів

8 червня 2016 р. відбувся семінар програми підвищення кваліфікації «Особливості організації самостійної навчальної діяльності студентів».

Старший викладач кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю Сагер Людмила Юріївна та асистент кафедри маркетингу та управління інноваційною діяльністю Сигида Любов Олексіївна презентували педагогічну інновацію «Застосування активних методів навчання як базовий елемент практично спрямованої підготовки студентів».

При проведенні лекційних занять автори педагогічної інновації пропонують використовувати інтерактивні лекції, лекції у вигляді впровадження коротких запитально-відповідних співбесід, лекції-дискусії, лекції-візуалізації, лекції із заздалегідь запланованими помилками, лекції-подорожі. Це, на їх думку, дозволяє надати навчальній діяльності практичного спрямування вже у період навчання студентів у ВНЗ та сформувати у них відповідальне ставлення до вивчення дисциплін, що є основою для їхньої подальшої професійної діяльності.

Доцент кафедри загальної хімії Ліцман Юлія Володимирівна презентувала педагогічну інновацію, яка полягає у впровадженні методичної підтримки самостійної роботи студентів у процесі підготовки до аудиторних занять при вивченні хімічних дисциплін, що здійснюється за декількома напрямами:

1) ознайомлення студентів із загальними рекомендаціями щодо вивчення дисципліни (надання студентам адреси сторінки викладача, на якій розміщені всі необхідні матеріали дисципліни: регламент, плани занять, список літератури, електронні версії підручників тощо);

2) рекомендації щодо підготовки до лекційних занять, що полягають у виконанні студентами наступних завдань: ознайомлення з тексом лекції; нотування незрозумілих термінів, понять і питань, які виникли під час опанування матеріалу; друкування тексту лекції з метою використання під час аудиторного лекційного заняття;

3) рекомендації щодо підготовки до практичних занять (ознайомлення з планом проведення заняття, в якому наводяться опис необхідних знань і вмінь, приклади типових задач);

4) рекомендації щодо підготовки до лабораторних занять (використання лабораторних журналів або відповідних методичних вказівок, перегляд відео лабораторного експерименту тощо);

5) мотиваційні заходи стосовно здійснення самостійної роботи студентами (наприклад, студентам пропонується брати участь у таких конкурсах: «Знайдіть неточність або помилку у тексті лекції», «Сформулюйте найкраще питання». Переможці обох конкурсів отримують додаткові рейтингові бали).

Використання методичного супроводу самостійної роботи студентів, на думку автора, сприяє підвищенню ефективності навчального процесу за рахунок: створення позитивної мотивації навчання; формування навичок самостійної роботи у студентів, забезпечення їх у необхідній кількості текстами лекцій, планами підготовки до занять; зменшення витрат аудиторного часу на надання рекомендацій і пояснень; створення умов викладачеві для своєчасного корегування змісту лекцій та ін.

27 лютого 2024
З 21 по 27 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету проходило навчання за програмою «Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди».
26 лютого 2024
З 19 по 23 лютого 2024 року тривала програма підвищення кваліфікації «STEM освіта online: 3D моделювання та 3D друк», на якій навчались працівники Сумського державного університету та інших закладів освіти.
23 лютого 2024
Сьогодні, 23 лютого, у центрі розвитку кадрового потенціалу СумДУ завершили навчання слухачі програми «Українська мова: помічник кожному на щодень»
12 лютого 2024
З 5 по 9 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Підготовка до іспиту на визначення рівня володіння державною мовою для виконання службових обов'язків»
09 лютого 2024
Завершилась програма підвищення «Організація наукової роботи у навчальному закладі», яка була спрямована на професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників інших ЗО в частині активізації наукової діяльності.
18 грудня 2023
З 27 листопада по 13 грудня на базі Центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Свобода вираження поглядів та свобода медіа у демократичному суспільстві: стандарти Європейського Союзу» в рамках проєкту Кафедра Жана Моне «Стандарти ЄС у сфері свободи вираження поглядів» (101127062) за підтримки Європейського виконавчого агентства з освіти і культури (ЕАСЕА)

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua