Безперервна самоосвіта - шлях до успіху
Навчаємося впродовж усього життя
Вчимося швидше наших студентів

Назва проекту: Використання інноваційних технологій у навчанні іноземних студентів української мови (медичний профіль)

Автори проекту: Біденко Л.В., Роденко А.В., Тубол Н.О. – Факультет ІФСК, кафедра мовної підготовки іноземних громадян

Суть педагогічної інновації проекту:

Метою сучасних технологій у навчанні нерідній мові іноземних студентів є активізація пізнавальної діяльності, формування умінь і навичок в області говоріння, письма, аудіювання та читання, набуття навичок ділового спілкування. Інновації у вищій школі пов'язані з розвитком нових методів, форм, засобів, технологій, орієнтованих на особистість студента, на розвиток його здібностей. У рамках створення навчально-методичного комплексу дисципліни «Українська мова» для іноземних студентів-медиків нами розроблено та апробовано матеріали (відеопрезентації, тренажери, інфографіки, рольові ігри та ін.) по різним інноваційним технологіям, а саме:

1.Інформаційно-комунікаційні технології. Пропонується використання наступних форм:

а) Заняття-візуалізація – виклад змісту супроводжується демонстрацією навчальних матеріалів, представлених у різних знакових системах, у т.ч. ілюстративних, графічних, аудіо- та відеоматеріалів. Наприклад, використання інфографіки «Де я можу відпочити, купити ліки, поїсти, потанцювати, почитати ...?» на занятті з вивчення місцевого відмінку; демонстрація навчального відеоролика «Що вони роблять?» (дієслова руху).

б) Практичне заняття у формі презентації – представлення результатів проектної або дослідницької діяльності з використанням спеціалізованих програмних засобів: презентація проекту «Друге серце»; презентація навчального тренажера «Прийменники».

2.Технології проектної діяльності. Варіанти проектів для студентів-медиків: «Роботсанітар» (з подальшим обговоренням і завданням написати інструкцію «Що повинен робити санітар»); «Історія хвороби» та ін.

3.Розвиваючі: відеопрезентація дієслів 1 і 2 дієвідміни з завданням сформулювати правило, відповівши на запитання: чому  в одних дієсловах у закінченні – І, а у інших –Е; рольова гра «Постав діагноз» (один студент («хворий») описує ознаки свого захворювання – інший студент («лікар») повинен поставити діагноз.

4.Технології пізнавально-дослідницької діяльності. Дидактичні завдання з використанням інфографіки, буклетів, меню: «Знайди, якщо зможеш!», «Згадай мене» та ін. (Студенти відпрацьовують вивчені граматичні конструкції, наприклад, «хто любить – не любить що», «кому подобається – не подобається що »,« хто хоче купити –не хоче купувати що »,« в Україні є що – ні чого »,« на батьківщині є що – ні чого »,« що скільки коштує »і т.д.); 5.Корекційні – застосування технологій музичного впливу (тренажери: «Музична скринька», «Я музичний інструмент», «Вивчи українську пісню»); логоритміки (тренажер «Слова та склади»); кольоротерапії (тренажери: «Що лікує жовтий колір?», «Вгадай колір»).

6.Ігрові – відеоматеріали до дидактичних ігор («Почуй мене», «З чого він складається? (Скелет)», «Мозаїка (органи людини)», «Слова лікаря (професійна лексика)», «Знайди помилку». 7.Технології проблемного навчання – використання механізмів провокації (наприклад, провокативних тверджень: сон – це марна трата часу, спорт вбиває здоров'я, давайте видалимо непотрібні кістки), а також «мозкового штурму». Пропоновані відеоматеріали забезпечують гнучкість освітнього процесу, підвищують пізнавальний інтерес і творчу активність.

27 лютого 2024
З 21 по 27 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету проходило навчання за програмою «Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди».
26 лютого 2024
З 19 по 23 лютого 2024 року тривала програма підвищення кваліфікації «STEM освіта online: 3D моделювання та 3D друк», на якій навчались працівники Сумського державного університету та інших закладів освіти.
23 лютого 2024
Сьогодні, 23 лютого, у центрі розвитку кадрового потенціалу СумДУ завершили навчання слухачі програми «Українська мова: помічник кожному на щодень»
12 лютого 2024
З 5 по 9 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Підготовка до іспиту на визначення рівня володіння державною мовою для виконання службових обов'язків»
09 лютого 2024
Завершилась програма підвищення «Організація наукової роботи у навчальному закладі», яка була спрямована на професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників інших ЗО в частині активізації наукової діяльності.
18 грудня 2023
З 27 листопада по 13 грудня на базі Центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Свобода вираження поглядів та свобода медіа у демократичному суспільстві: стандарти Європейського Союзу» в рамках проєкту Кафедра Жана Моне «Стандарти ЄС у сфері свободи вираження поглядів» (101127062) за підтримки Європейського виконавчого агентства з освіти і культури (ЕАСЕА)

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua