Безперервна самоосвіта - шлях до успіху
Навчаємося впродовж усього життя
Вчимося швидше наших студентів

Назва проекту: Групова проектна  робота на основі аналізу конкретних професійно-спрямованих ситуацій

Автори проекту: Ходцева А.О., Лещенко О.І. – Навчально-науковий інститут бізнес-технологій "УАБС", кафедра іноземних мов.

Суть педагогічної інновації проекту:

У відповідності до Програми з англійської мови для професійного спілкування (АМПС) для ВНЗ України загальною метою  викладання та вивчення курсу англійської мови є формування у студентів професійних мовних компетенцій, що сприятиме їхньому ефективному функціонуванню у культурному розмаїтті навчального та професійного середовища. Курс англійської мови у нашому навчальному закладі  побудований таким чином, щоб  охопити ключові професійні комунікативні компетенції у сфері економіки та бізнесу: telephoning(ефективне спілкування по телефону), socialising(встановлення та розвиток соціальних контактів), making presentations(проведення ділових презентацій), taking part in meetings and negotiating(участь у ділових зустрічах та переговорах), corresponding and reporting( написання ділової кореспонденції та звітів). Саме ці вміння , на думку більшості провідних вчених у галузі вивчення/викладання АМПС (Н.Брігер,Т.ДадліІванс, Т.Хаткінсон та ін.)   забезпечують адекватну мовну поведінку бізнесорієнтованих  студентів у реальних ситуаціях  професійного життя.  Одним із ефективних засобів формування та вдосконалення зазначених професійних компетенцій та вмінь є проектна робота, оскільки вона допомагає подолати прогалину між вивченням мови та користуванням нею, заохочуючи студентів до того, щоб вони вийшли за межі аудиторії вишу та перенеслися у професійне середовище.

Під час вивчення вибіркової навчальної дисципліни «Ділова інозeмна мова (англ.)»  та «Інозeмна мова (англ.) для міжнародного бізнесу» ( модуль "EffectiveMeetings") ми залучаємо студентів до групової проектної  роботи, що базується на  методі аналізу конкретних професійно-спрямованих ситуацій (КС )і здійснюється у тісній співпраці з викладачами профільних дисциплін.

Студентам пропонується сформувати команду із 4-6 осіб для роботи над проектом,проаналізувати реальну проблемну ситуацію у сфері економіки/бізнесу і запропонувати шляхи її вирішення. У загальному вигляді конкретна ситуація  являє собою опис реальних явищ, що мали або мають місце в бізнесі  в словах, цифрах, образах. Це " зріз" процесу бізнесу, фіксація його динаміки в певних часових рамках, що ставить студента перед вибором шляхів рішення проблеми  та визначення напрямків наступних дій. При цьому очікується, що після вивчення ситуації студент дійде свого індивідуального рішення, а після обговорення КС у команді внесе в нього необхідні зміни. Процес обговорення КС студенти знімають на відео з наступною демонстрацією і обговоренням в аудиторії. Студенти мають ефективно співпрацювати у складі команди при проведенні ділової зустрічі і продемонструвати як навички вирішення проблем і прийняття рішень, так і й мовленнєві вміння, а саме:

  • брати участь у дискусіях на теми, пов’язані з проблемами ведення бізнесу та економічних стосунків та керувати перебігом дискусії із застосуванням адекватних стратегій мовної поведінки;
  • адекватно реагувати на позицію та точку зору співрозмовника, аргументовано та ввічливо висловлювати свою думку;
  • ефективно реагувати на запитання слухачів.

Цінність групової проектної роботи, однак, полягає не лише у кінцевому продукті, але й у процесі руху до кінцевого результату, створюючи для студентів  можливості розвивати швидкість і точність мовлення на різних етапах розробки та презентації проекту.

27 лютого 2024
З 21 по 27 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету проходило навчання за програмою «Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди».
26 лютого 2024
З 19 по 23 лютого 2024 року тривала програма підвищення кваліфікації «STEM освіта online: 3D моделювання та 3D друк», на якій навчались працівники Сумського державного університету та інших закладів освіти.
23 лютого 2024
Сьогодні, 23 лютого, у центрі розвитку кадрового потенціалу СумДУ завершили навчання слухачі програми «Українська мова: помічник кожному на щодень»
12 лютого 2024
З 5 по 9 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Підготовка до іспиту на визначення рівня володіння державною мовою для виконання службових обов'язків»
09 лютого 2024
Завершилась програма підвищення «Організація наукової роботи у навчальному закладі», яка була спрямована на професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників інших ЗО в частині активізації наукової діяльності.
18 грудня 2023
З 27 листопада по 13 грудня на базі Центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Свобода вираження поглядів та свобода медіа у демократичному суспільстві: стандарти Європейського Союзу» в рамках проєкту Кафедра Жана Моне «Стандарти ЄС у сфері свободи вираження поглядів» (101127062) за підтримки Європейського виконавчого агентства з освіти і культури (ЕАСЕА)

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua