Назва проекту: Евристичне тестове завдання
Автор проекту: Плохута Т.М.
ФІФСК, кафедра іноземних мов
Суть педагогічної інновації проекту:
У дослідженні встановлено доцільність залучення тестового контролю для діагностики пізнавально-творчих досягнень студентів і розроблено дидактичні концептуальні положення евристичного тестування, які передбачають:
1)відкритість і варіативність форм евристичного тестування;
2)необхідність тестування евристичних – когнітивних, креативних, оргдіяльнісних – умінь;
3)забезпечення творчої взаємодії освітніх суб’єктів у процесі створення і діагностики пізнавально-творчих здобутків;
4)своєчасність і прозорість зворотного зв’язку під час евристичного тестування, його забезпеченість чіткою критеріальною основою;
5)всебічне комплексне вимірювання не лише результатів самостійної пізнавально-творчої діяльності (СПДТ) студентів, але й її перебігу;
6)залучення студентів до діагностики власних творчих здобутків.
На основі зазначених концептуальних положень евристичного тестування розроблено й експериментально випробувано інноваційний авторський контрольно-діагностичний засіб вимірювання перебігу та результатів самостійної пізнавально-творчої діяльності студентів – евристичне тестове завдання (ЕТЗ).
Особливість ЕТЗ, на відміну від традиційних тестових завдань, полягає в тому, що під час планування і створення творчих освітніх продуктів активізується пізнавально-творча діяльність (переважно нормативного характеру) за рахунок чітко сформульованої, осмисленої студентом значимої для нього мети, достатньо прозорих, гнучких кількісних і якісних критеріїв, які не обмежують конструктивний процес, а спонукають його до створення більш досконалих власних творчих освітніх продуктів.
ЕТЗ дає можливість студенту не тільки глибоко зануритися у процес пізнавально-творчої діяльності самостійного характеру, організувати зворотний зв’язок між викладачем та студентами у процесі навчання, значно підвищити об’єктивність вимірювальних процедур, своєчасно корегувати допущені недоліки і помилки, але й сприяє творчій самореалізації студента у професійній галузі.