Безперервна самоосвіта - шлях до успіху
Навчаємося впродовж усього життя
Вчимося швидше наших студентів

Назва проекту: Підготовка міжфакультетських комплексних дипломних робіт як напрям удосконалення організації навчального процесу студентів

Автори проекту: Теліженко О.М., Лук’янихін В.О., Сотник М.І., Сапожніков С.В.

ФЕМ, кафедра управління;

ТеСЕТ, кафедра прикладної гідроаеромеханіки

Суть педагогічної інновації проекту:

Необхідність активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів та відповідальності педагога за результати навчання (learning outcomes), спрямованої на формування висококваліфікованого творчо розвиненого випускника, готового до адаптації та активної діяльності в умовах перманентних соціально-економічних змін, що обумовлені сучасними викликами і потребує оновлення змісту освіти та новим вимогам до якості освіти, центром яких став компетентністний підхід до формування майбутніх суб’єктів ринку праці або підприємницької діяльності.

З метою формування у студентів цілісного бачення навчального процесу, формування у них відповідно до компетентностної моделі необхідних знань, навичок, здатностей гнучко і критично мислити, розвитку творчої ініціативи та здатності досягати визначеної мети раціональним шляхом, а також у відповідності з тим, що головною функцією освіти є розвиток людини запропонований наступний метод навчально-пошукової роботи студентів.

За попередньою домовленістю між педагогами факультетів технічних систем та енергоефективних технологій та факультету економіки та менеджменту студентам пропонується організувати і реалізувати комплексні дипломні проекти.

Процес має бути організований наступним чином: студенти факультету технічних систем та енергоефективних технологій пропонують та розробляють проект, а студенти факультету економіки та менеджменту розробляють техніко-економічне обґрунтування даного проекту. В процесі роботи пропонується проектна система організації навчання, за якою студенти набувають знань і навичок у процесі планування та виконання практичних завдань-дипломних проектів, здійснюють завдання за певним визначеним планом-графіком, навчання у співробітництві ґрунтується на спільній командній діяльності, взаєморозумінні та гуманізмі.

Практика підготовки та захисту комплексних випускових кваліфікаційних робіт є новим типом міжфакультетської (міжкафедральної) горизонтальної взаємодії, яка спрямована на реалізацію проектного підходу до формування професійних компетентностей випускників різних спеціальностей, що визначено цільовою комплексною програмою «Практично-орієнтована складова підготовки студентів у СумДУ» та наказом Міністерства освіти і науки України № 422 від 01.06.2006 року «Щодо «Положення про організацію наукової, науково-технічної діяльності у вищих навчальних закладах III та IV рівнів акредитації».

В ході реалізації даної педагогічної інновації були удосконалені професійні та особисті якості студентів та педагогів за рахунок активізації та переорієнтації на актуальні знання, удосконалення міжособистісного, міжсуб’єктного спілкування, а також найбільш актуальними в сучасних умовах є такі якості, як висока моральність, особистісна відповідальність, налаштованість на максимальну самореалізацію, внутрішня свобода.

Результат реалізації пропонованої інновації полягає в удосконаленні, розширенні та розвитку набутих знань у суміжних галузях знань; набутті досвіду комунікативної, колективної розумовної, емоційної, трудової та професійної діяльності, що сприяє формуванню інтелектуальних, професійних, організаційних умінь та навичок, необхідних у повсякденному житті для участі у суспільному виробництві, продовженні самоосвіти, реалізації свого «Я»; набутті досвіду суспільних та особистісних відносин, які сприяють розвитку навичок активної участі в суспільному житті, плануванні особистісної країни світу, ідеалів, моральних та етичних якостей.

27 лютого 2024
З 21 по 27 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету проходило навчання за програмою «Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди».
26 лютого 2024
З 19 по 23 лютого 2024 року тривала програма підвищення кваліфікації «STEM освіта online: 3D моделювання та 3D друк», на якій навчались працівники Сумського державного університету та інших закладів освіти.
23 лютого 2024
Сьогодні, 23 лютого, у центрі розвитку кадрового потенціалу СумДУ завершили навчання слухачі програми «Українська мова: помічник кожному на щодень»
12 лютого 2024
З 5 по 9 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Підготовка до іспиту на визначення рівня володіння державною мовою для виконання службових обов'язків»
09 лютого 2024
Завершилась програма підвищення «Організація наукової роботи у навчальному закладі», яка була спрямована на професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників інших ЗО в частині активізації наукової діяльності.
18 грудня 2023
З 27 листопада по 13 грудня на базі Центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Свобода вираження поглядів та свобода медіа у демократичному суспільстві: стандарти Європейського Союзу» в рамках проєкту Кафедра Жана Моне «Стандарти ЄС у сфері свободи вираження поглядів» (101127062) за підтримки Європейського виконавчого агентства з освіти і культури (ЕАСЕА)

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua