Назва проекту: Перший курс навчання - кращий час для знайомства студентів із роботодавцями (на прикладі спеціальності «Соціальна робота»)

Автори проекту: Світайло Ніна Дмитрівна, Купенко Олена Володимирівна, Дементов Вододимир Олександрович, Скрипка Ольга Олексіївна – ІФСК, кафедра психології, політології та соціокультурних технологій

Суть педагогічної інновації проекту:

Підготовка студентів за спеціальністю «Соціальна робота» здійснюється кафедрою психології, політології та соціокультурних технологій на засадах дуальної освіти – щільного поєднання навчання в університетській аудиторії й практики безпосередньо на робочому місці. Технологія дуальної освіти на першому курсі включає в себе такі основні етапи:

1) стартовий етап:

1.1) святкування Дня соціального працівника України (перша неділя листопада), який готується на засадах наступництва студентів першого і старших курсів і проводиться за участі перших керівників соціальної сфери Сумщини (http://humf.sumdu.edu.ua/uk/novini/1599-vdznachili-profesjne-svjato.html).Це перша зустріч першокурсників з роботодавцями;

1.2) викладання дисципліни «Система організації соціальних служб» та інших;

2) етап ознайомчої практики, що передбачає наступне:

2.1) розроблення гнучкого розкладу ознайомчої практики, що охоплює весь другий семестр першого курсу і узгоджується із базами практик; відповідно до цього розкладу кожен студент має познайомитися з десятьма різними потенційними місцями роботи (в т.ч. в секторі влади, бізнесу, громадському секторі);

2.2) знайомлячись із базами практики студенти розробляють карту «Соціальна робота в Сумах» за базовим документом, наданим в рамках навчального курсу «Система організації соціальних служб». Студенти наповнюють базовий документ назвами, контактами, інформацією про напрямами роботи, клієнтську базу, джерела фінансування баз практики;

2.3) розроблення соціального проекту (методична підтримка надається в рамках навчальної дисципліни «Історія та теорія соціальної роботи», а також кураторами практики). Проекти мають передбачати взаємодію із базами практики.

3) підсумковий на першому курсі етап:

3.1) реалізація проектів, розроблених спільно з .базами практики (http://humf.sumdu.edu.ua/uk/kafedra-flosof-poltolog-ta-nnovacjnih-socalnih-tehnologj/novini/1481-jaskrave-svjato-z-nagodi-dnja-sm-.html, https://www.smr.gov.ua/en/novini/podiji/2554-sumski-rodini-privitali-z-jikhnim-svyatom.html);

3.2) підведення підсумків першого курсу, в т.ч. самооцінка студентами власних результатів ознайомчої практики «Перетворюємо проблеми в цілі».

Розпочата на першому курсі дуальна підготовка студентів продовжується на подальших курсах, що знаходить своє відображення в навчальному плані у вигляді курсових робіт (з волонтерською складовою), виробничої практики, а також в позанавчальних заходах.

Представлена технологія розробляється та впроваджується у партнерстві з Представництвом Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні (Університет є підписантом Меморандуму з Представництвом Фонду в Україні).