Безперервна самоосвіта - шлях до успіху
Навчаємося впродовж усього життя
Вчимося швидше наших студентів

Назва проекту: Метод колективної розробки вирішення соціально-економічних проблем на основі діаграми зв’язків (Mind-Mapping) і технології Clustern

Автор проекту: Омельяненко В.А. – ННІ ФЕМ ім. О.Балацького, кафедра економічної теорії.

Суть педагогічної інновації проекту:

Розроблений метод передбачає систематизацію отриманих в результаті модерації ідей на основі виявлення взаємозв’язків (Mind-Mapping) та колективної генерації ідей й їх систематизації (Clustern) на основі колективного обговорення.

Метод реалізується за принципом від часткового до загального «Case - Problem – Method».

В рамках методу запропоновано використовувати діаграму зв'язків - інструмент, що дозволяє виявляти логічні зв'язки між основною ідеєю, проблемою і різними факторами впливу. Діаграма зв'язків забезпечує спільне планування і допомагає усвідомити невирішені проблеми, розкриваючи раніше невидимі причинні зв'язки між окремими частинами інформації шляхом їх графічного представлення.

Запропонований метод для організації аудиторної роботи складається з наступних операцій:

  1. На підготовчому етапі встановлюються дві робочі дошки.
  2. Учасникам дається ситуація для обговорення (Case).
  3. Проводиться опитування та визначається проблема, яка потребує вирішення (Problem). Учасники фіксують на картках свою думку з проблем, її причин та способів їх вирішення (Method).
  4. Від учасників картки надходять до модератора.
  5. Картки розвішуються на першій робочій дошці.
  6. Здійснюється систематизація пропозицій: відбираються близькі за змістом картки-ідеї і кріпляться на другій робочій дошці. Для цього модератор бере картку, зачитує її вголос, звертаючись до учасників групи.
  7. Потім модератор поміщає її на робочій дошці відповідно до думки групи і обґрунтованих критеріїв. Картка кріпиться або до тієї чи іншої тематичної «колонки», або ж створюється нова колонка з новими ознаками.
  8. Коли всі картки знайшли своє місце, можна переходити до їх об'єднання. За Близькі за змістом картки об'єднуються в одну групу («проблемна хмара»).
  9. У подальшій роботі кожна «проблемна хмара» нумерується і між «хмарами» ( групами однорідних карток-ідей) модератор вибудовує смислові взаємозв'язки (стрілки).
  10. Після того як всі картки обговорені, вивішені і систематизовані, модератор разом з групою визначає центральне поняття в кожній проблемній області. Остаточне формулювання тієї чи іншої проблемної області модератор пише над колонкою як заголовок. Таким чином, порядкові номери «хмар» замінюються назвами і виписуються окремо.
  11. Визначення пріоритетів ідей та вироблення фінального рішення відбувається в ході колективного обговорення.

Cпрощений альтернативний спосіб використання запропонованого методу можна сформулювати наступним чином:

1) формулюється проблема, яку необхідно вирішити, чи результат, якого слід досягти;

2) визначаються ланки, які пов'язують окремі фактори, що впливають на проблему, і будується діаграма зв'язків;

3) студенти обговорюють побудовану діаграму зв'язків і виявляють головні причини, що впливають на проблему.

27 лютого 2024
З 21 по 27 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету проходило навчання за програмою «Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди».
26 лютого 2024
З 19 по 23 лютого 2024 року тривала програма підвищення кваліфікації «STEM освіта online: 3D моделювання та 3D друк», на якій навчались працівники Сумського державного університету та інших закладів освіти.
23 лютого 2024
Сьогодні, 23 лютого, у центрі розвитку кадрового потенціалу СумДУ завершили навчання слухачі програми «Українська мова: помічник кожному на щодень»
12 лютого 2024
З 5 по 9 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Підготовка до іспиту на визначення рівня володіння державною мовою для виконання службових обов'язків»
09 лютого 2024
Завершилась програма підвищення «Організація наукової роботи у навчальному закладі», яка була спрямована на професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників інших ЗО в частині активізації наукової діяльності.
18 грудня 2023
З 27 листопада по 13 грудня на базі Центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Свобода вираження поглядів та свобода медіа у демократичному суспільстві: стандарти Європейського Союзу» в рамках проєкту Кафедра Жана Моне «Стандарти ЄС у сфері свободи вираження поглядів» (101127062) за підтримки Європейського виконавчого агентства з освіти і культури (ЕАСЕА)

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua