Безперервна самоосвіта - шлях до успіху
Навчаємося впродовж усього життя
Вчимося швидше наших студентів

Назва проекту: Використання електронних тренажерів при викладанні дисципліни «Гермомеханіка» на прикладі віртуального лабораторного стенда для дослідження сальникових ущільнень

Автор проекту: Гудков С.М. – ТеСЕТ, кафедра загальної механіки та динаміки машин.

Суть педагогічної інновації проекту:

Останнім часом використання електронних тренажерів (віртуальних лабораторних робіт) стає все більш поширеними в системі інженерної освіти. Це пов’язано зі зниженням фінансових затрат, скороченням часу на проведення фізичного експерименту, а також дає можливість більш якісно підготувати фахівців відповідної галузі. Головною метою створення електронного тренажера є збереження враження виконання лабораторної роботи в реальних умовах.

Розроблений електронний тренажер імітує реальний лабораторний стенд, який використовується в проблемній лабораторії «Гермомеханіки та вібродіагностики» кафедри ЗМ і ДМ. Схема віртуального лабораторного стенда максимально наближена до реальної та складається з бака, насоса, який подає ущільнювальну рідину в корпус лабораторної установки виконаної на базі відцентрового консольного насоса, асинхронного двигуна змінного струму, частота обертання якого регулюється за допомогою перетворювача частоти, манометра, який контролює тиск перед ущільненням, а також мірної ємності, яка вимірює витоки через ущільнення. Послідовність проведення віртуальної лабораторної роботи аналогічна реальній. Під час проведення віртуальної лабораторної роботи дозволяється змінювати ущільнювальний тиск, частоту обертання вала установки. Є можливість запису результатів в протокол досліджень для подальшої їх обробки та аналізу.

Під час виконання лабораторної роботи студенти мають можливість закріпити теоретичний матеріал, ознайомитися з конструкцією і принципом роботи сальникового ущільнення, методами експериментальних досліджень. Крім цього електронний тренажер, завдяки закладеній в ньому математичній моделі, дає можливість досліджувати процес герметизації сальникового ущільнення в залежності від ущільню ванного тиску. Особливістю даної роботи є те, що якщо студент помиляється в порядку виконання – то на екрані з’являються інформативні повідомлення, що направляють на правильний крок до виконання.

Ще однією особливістю є те, що для створення електронного тренажеру були залучені студенти. Це дало можливість студентам реально ознайомитися з методами експериментальних досліджень, конструкціями сальникових ущільнень, оволодіти сучасними мовами програмування, комп’ютерними програмами для 3D-моделювання та дизайну. А також сприяло залученню студентів до участі у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт та участі у науково-технічних конференціях.

Даний електронний тренажер є першим в підготовці фахівців зі спеціальності «Комп’ютерна механіка».

27 лютого 2024
З 21 по 27 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу Сумського державного університету проходило навчання за програмою «Методи активізації навчального процесу: сучасні тренди».
26 лютого 2024
З 19 по 23 лютого 2024 року тривала програма підвищення кваліфікації «STEM освіта online: 3D моделювання та 3D друк», на якій навчались працівники Сумського державного університету та інших закладів освіти.
23 лютого 2024
Сьогодні, 23 лютого, у центрі розвитку кадрового потенціалу СумДУ завершили навчання слухачі програми «Українська мова: помічник кожному на щодень»
12 лютого 2024
З 5 по 9 лютого на базі центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Підготовка до іспиту на визначення рівня володіння державною мовою для виконання службових обов'язків»
09 лютого 2024
Завершилась програма підвищення «Організація наукової роботи у навчальному закладі», яка була спрямована на професійний розвиток педагогічних та науково-педагогічних працівників інших ЗО в частині активізації наукової діяльності.
18 грудня 2023
З 27 листопада по 13 грудня на базі Центру розвитку кадрового потенціалу проходило навчання за програмою підвищення кваліфікації «Свобода вираження поглядів та свобода медіа у демократичному суспільстві: стандарти Європейського Союзу» в рамках проєкту Кафедра Жана Моне «Стандарти ЄС у сфері свободи вираження поглядів» (101127062) за підтримки Європейського виконавчого агентства з освіти і культури (ЕАСЕА)

Україна, 40007 Суми,
вул. Римського-Корсакова, 2

Головний корпус, 7-й поверх, кабінет Г-703
Тел.: +38 0542 687718
E-mail: [email protected]

При використанні матеріалів з
даного ресурсу посилання на сайт
обов'язкове

All rights reserved by sumdu.edu.ua